50. Serem els déus d'allò que un dia mirarà al passat per recordar-nos?

Fabián Aranda, 2n A
La fotografia és una representació en el món actual de l'hipotètic futur en el qual la tecnologia i l'enginy humà (representat per la barca sola, sense vida humana propera) superi a la pròpia humanitat i es vegi sola davant la natura (representada per tot allò que no és la barca) un cop els seus creadors ja no hi siguin. Aquest és el raonament filosòfic el qual també es recolza artísticament, àmbit poc valorat a parer meu en darreres edicions del concurs aquest. La composició és centrada gairebé matemàtica, tal com seria la vida artificial en aquell moment en què hagi superat l'arbitrarietat de les accions humanes. Els elements que componen la imatge són el mar i el cel (natura) en contraposició amb la poca grandària de la barca (creació humana) gairebé sembla que la natura es mengi la barca, però, tot i aquesta oposició d'idees mitjançant l'espai, s'uneixen pel cromatisme, que pràcticament integra el blau de la fusta pintada de la barca amb el blau del mar.

Veig convenient o curiós en el seu defecte remarcar el context en què es va prendre la fotografia: Es tractava d'un moll turístic, en què s'havia de pagar entrada, situat en un poble de pescadors bastant pobre (Perú), jo havia pagat la meva entrada i gaudia de les vistes quan el soroll d'un motor em va fer apartar la vista del visor de la càmera per contemplar com un grup d'uns 10 nens d'entre 8 i 14 anys arribaven amb aires rutinaris en aquesta barca per tal de no pagar l'entrada, em vaig sentir un idiota en veure'ls pujar per una corda després de deixar el seu transport varat a la deriva uns metres més enllà. Llavors vaig aprofitar per treure la foto. Bé doncs em sap greu haver de reduir tot això a una pregunta:

Comentaris